Notificarea activităţii de îngrijire alternativă a copiilor
Dacă doriți să oferiți servicii de îngrijire a copiilor – cum ar fi o creșă privată, un centru de zi sau alt tip de activitate organizată în afara familiei – trebuie să informați oficial autoritatea competentă înainte de a începe activitatea. Prin acest serviciu puteți depune notificarea de inițiere a activității de îngrijire alternativă a copiilor. Este o procedură simplă, dar obligatorie, care contribuie la siguranța și calitatea îngrijirii copiilor. Pentru a notifica activitatea de îngrijire alternativă a copiilor:
- Pregătiți documentele;
- Completați formularul (disponibil online);
- Transmiteți dosarul către autoritatea responsabilă.
publicService.steps.title
- 1Depunerea cererii de notificare și Raportului de autoevaluare
Pentru a notifica intenția de a desfășura activități de îngrijire alternativă a copiilor, trebuie să depuneți următoarele documente:
- Cererea de notificare;
- Raportul de autoevaluare.
Cererea poate fi depusă:
- Online, la click pe butonul „Solicită”.
- Personal sau prin reprezentant legal, la ghișeu;
Pașii pentru a depune cererea online urmați următorii pașii:
- Pasul 1: Completați datele solicitantului
- Pasul 2: Anexați documentele necesare
- Pasul 3: Selectați modalitatea de recepționare a răspunsului
- Pasul 4: Confirmați corectitudinea datelor
- Pasul 5: Finalizați procesul de depunere a cererii.
publicService.channels.2.title - 2Examinarea cererii de notificarei și documentelor anexate
După depunere cereri, specialistul ANSP va examina cererea de notificare și documentele anexate.
Se va verifica corectitudinea completării formularului de notificare, precum și conținutul raportului de autoevaluare.
Dacă documentele transmise sunt incomplete sau incorecte, veți primi o notificare oficială în termen de cel mult 3 zile de la data depunerii, prin care vi se va solicita completarea sau corectarea acestora.
Aveți la dispoziție maximum 10 zile calendaristice pentru a transmite informațiile sau documentele suplimentare.Dacă nu răspundeți în acest termen, cererea de notificare va fi respinsă, iar veți fi informat în scris despre decizia luată.
- 3Perfectarea proiectului ”Înștiințarea de notificare”
După examinarea documentelor, persoana responsabilă din cadrul ANSP întocmește „Înștiințarea de notificare”. Documentul va conține decizia de acceptare sau refuz a notificării.În cazul unui refuz, se vor indica: Temeiurile refuzului, și Recomandări pentru remedierea situației.
- 4Semnarea și expediarea ”Înștiințarea de notificare”
”Înștiințarea de notificare” se semnează de conducător și se eliberează în termen de 10 zile lucrătoare, începând cu ziua depunerii notificării.
Solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică, descarcă Înștiințarea de notificare și confirmă recepționarea documentului.