Autorizare generală de furnizare a serviciilor poștale

Autorizarea generală de furnizare a serviciilor poștale reprezintă regimul juridic care conferă persoanelor fizice și juridice, înregistrate în calitate de întreprinzător, în baza notificărilor depuse la ANRCETI, dreptul de a furniza servicii poștale în condiţiile regimului respectiv și de a încheia acorduri de utilizare a reţelei poştale publice.

Condiţiile autorizării generale pentru furnizarea serviciilor poştale prevăd:

a) respectarea de către furnizori a cerinţelor esenţiale;

b) prezentarea informaţiilor solicitate de ANRCETI în temeiul Legii nr.36/2016;

c) dispunerea de local pentru deservirea utilizatorilor, de echipament tehnic şi mijloace de transport necesare furnizării serviciilor.

Actul care atestă obținerea dreptului de a furniza servicii poștale în baza regimului de autorizare generală este Certificatul-tip privind depunerea notificării și înscrierea în Registrul public al furnizorilor de servicii poștale, care este eliberat solicitantului în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data înregistrării notificării.

Autorizarea generală este valabilă fără vreo limitare în timp.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1: Depunerea Notificării privind intenția furnizării serviciilor poștale

    Solicitantul completează formularul-tip al Notificării (conform Atașamentului) pe care împreună cu documentele însoțitoare le depune în una din următoarele modalități: 1) prin depunere, la sediul ANRCETI pe adresa: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare 134, personal sau de către un reprezentant legal al solicitantului; 2) prin serviciul de trimitere poştală recomandată cu confirmare de primire; 3) printr-un înscris în formă electronică, cu aplicarea semnăturii electronice, remis la adresa electronică a ANRCETI (office@anrceti.md).

    docx

  • 2
    Pasul 2: Examinarea (verificarea conformității) setului de acte depus

    Autoritatea emitentă (ANRCETI) verifică respectarea condițiilor de depunere a notificării și documentele însoțitoare. Dacă notificarea împreună cu setul de acte însoțitoare întrunește toate cerințele impuse, notificarea urmează a fi realizată. În caz de neconformitate, ANRCETI, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data transmiterii notificării, cere, în scris, îndeplinirea, de către solicitant, a cerințelor stabilite. Lipsa documentelor necesare sau neîncadrarea în cerințele ce țin de transmiterea, forma și conținutul notificării, poate servi drept temei pentru respingere/refuz în autorizare.

  • 3
    Pasul 3: Înscrierea solicitantului în Registrul Public al furnizorilor de servicii poștale

    Înscrierea solicitantului în Registrul Public al furnizorilor de servicii poștale presupune înregistrarea datelor care identifică furnizorul și tipurile serviciilor poștale supuse autorizării generale.

  • 4
    Pasul 4: Eliberarea Certificatului-tip privind depunerea notificării și înscrierii solicitantului în Registrul Public al furnizorilor de servicii poștale

    Certificatul-tip privind depunerea notificării și înscrierii solicitantului în Registrul Public al furnizorilor de servicii poștale reprezintă actul care atestă faptul obținerii dreptului de a furniza servicii poștale în baza regimului de autorizare generală și se eliberează la ghișeul Agenției.

Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației
buttons.more
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.