Restabilirea/repunerea în drepturi

Solicitantul sau titularul unui obiect de proprietate industrială, sau orice altă parte la o procedură în faţa AGEPI, care, în pofida luării tuturor măsurilor de bună-credinţă impuse de împrejurări, nu a reuşit să respecte un termen faţă de AGEPI, la cerere, este repus în drepturi în cazul în care omiterea termenului are drept consecinţă directă, pierderea unui drept sau a unui mijloc de recurs.

  • Persoanele fizice şi juridice cu domiciliul, respectiv sediul, în Republica Moldova, acţionează în faţa AGEPI personal sau prin intermediul unui reprezentant, împuternicit prin procură.
  • Persoanele fizice şi juridice cu domiciliul, respectiv sediul, permanent în străinătate acţionează în faţa AGEPI doar printr-un mandatar autorizat din Republica Moldova.
  • În cazul în care o persoană juridică străină este afiliată cu o persoană juridică cu domiciliul, respectiv sediul, în Republica Moldova, prima poate acţiona în faţa AGEPI prin intermediul persoanei afiliate sau al reprezentantului acesteia, împuternicit printr-o procură.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Modalităţile de depunere a cererii:

    -   la ghişeul Agenţiei pe adresa: str. Andrei Doga nr. 24, bloc 1, MD-2024, Chișinău, Republica Moldova;

    -   on-line, prin accesarea link-ului (https://e-servicii.agepi.gov.md/);

    -   prin e-mail, cerere@agepi.gov.md, (cererea se va consideră depusă la data primirii e-mailului, dacă AGEPI primeşte originalul cererii în termen de o lună de la data primirii e-mailului, cu excepţia documentului electronic semnat cu semnătură digitală).

    publicService.channels.2.title

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciului

    Serviciul poate fi achitat:

    - prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay (https://mpay.gov.md); 

    - direct la ghișeu;

    - prin transfer bancar.

    publicService.channels.4.title

  • 3
    Pasul 3. Procesarea şi Examinarea

    1) Recepţionarea cererii;

    2) Verificarea documentelor depuse;

    3) Înregistrarea datelor din documente într-un sistem electronic, în Registru, etc.

    4) Examinarea respectării condițiilor prevăzute în Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de contestaţii în domeniul proprietăţii intelectuale şi procedura de examinare a contestaţiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 257/2009;

    5) Perfectarea notificării corespunzătoare (recepționare/iregularități/admitere spre examinare în ședință, etc.); 

    6) Organizarea ședinței Comisiei de contestații pentru examinarea cererii;

    7) Examinarea propriu-zisă în ședință, audieri, etc.

    8) Adoptarea/perfectarea încheierii/hotărârii de admitere/respingere a revendicărilor (după caz);

    9) Introducerea în bază, înscrierea în Registru;

    10) Publicarea rezultatelor examinării în Buletinul Oficial de Proprietate Intelectuală (BOPI).


  • 4
    Pasul 4. Expedierea încheierii/hotărârii Comisiei de contestații AGEPI

    Expedierea încheierii/hotărârii Comisiei de contestații AGEPI pe poștă (cu aviz de recepție) sau recepţionarea la ghişeu.

Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală
buttons.more
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.