Restabilirea/repunerea în drepturi
Solicitantul sau titularul unui obiect de proprietate industrială, sau orice altă parte la o procedură în faţa AGEPI, care, în pofida luării tuturor măsurilor de bună-credinţă impuse de împrejurări, nu a reuşit să respecte un termen faţă de AGEPI, la cerere, este repus în drepturi în cazul în care omiterea termenului are drept consecinţă directă, pierderea unui drept sau a unui mijloc de recurs.
- Persoanele fizice şi juridice cu domiciliul, respectiv sediul, în Republica Moldova, acţionează în faţa AGEPI personal sau prin intermediul unui reprezentant, împuternicit prin procură.
- Persoanele fizice şi juridice cu domiciliul, respectiv sediul, permanent în străinătate acţionează în faţa AGEPI doar printr-un mandatar autorizat din Republica Moldova.
- În cazul în care o persoană juridică străină este afiliată cu o persoană juridică cu domiciliul, respectiv sediul, în Republica Moldova, prima poate acţiona în faţa AGEPI prin intermediul persoanei afiliate sau al reprezentantului acesteia, împuternicit printr-o procură.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea cererii
Modalităţile de depunere a cererii:
- la ghişeul Agenţiei pe adresa: str. Andrei Doga nr. 24, bloc 1, MD-2024, Chișinău, Republica Moldova;
- on-line, prin accesarea link-ului (https://e-servicii.agepi.gov.md/);
- prin e-mail, cerere@agepi.gov.md, (cererea se va consideră depusă la data primirii e-mailului, dacă AGEPI primeşte originalul cererii în termen de o lună de la data primirii e-mailului, cu excepţia documentului electronic semnat cu semnătură digitală).
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Achitarea serviciului
Serviciul poate fi achitat:
- prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay (https://mpay.gov.md);
- direct la ghișeu;
- prin transfer bancar.
publicService.channels.4.title - 3Pasul 3. Procesarea şi Examinarea
1) Recepţionarea cererii;
2) Verificarea documentelor depuse;
3) Înregistrarea datelor din documente într-un sistem electronic, în Registru, etc.
4) Examinarea respectării condițiilor prevăzute în Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de contestaţii în domeniul proprietăţii intelectuale şi procedura de examinare a contestaţiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 257/2009;
5) Perfectarea notificării corespunzătoare (recepționare/iregularități/admitere spre examinare în ședință, etc.);
6) Organizarea ședinței Comisiei de contestații pentru examinarea cererii;
7) Examinarea propriu-zisă în ședință, audieri, etc.
8) Adoptarea/perfectarea încheierii/hotărârii de admitere/respingere a revendicărilor (după caz);
9) Introducerea în bază, înscrierea în Registru;
10) Publicarea rezultatelor examinării în Buletinul Oficial de Proprietate Intelectuală (BOPI).
- 4Pasul 4. Expedierea încheierii/hotărârii Comisiei de contestații AGEPI
Expedierea încheierii/hotărârii Comisiei de contestații AGEPI pe poștă (cu aviz de recepție) sau recepţionarea la ghişeu.