Certificat/duplicat al certificatului de naștere

Certificatul de naștere

Prin certificat de naștere se înțelege documentul eliberat persoanei fizice (cetăţean al Republicii Moldova, cetăţean străin, apatrid) în urma înregistrării actului de naștere sau modificării acestuia.

Certificatul de naștere se eliberează ca rezultat al operării unor modificări a datelor din actul de naștere care se înscriu în conținutul certificatului de naștere. Pe formularul certificatului de naștere eliberat după modificarea actului de naștere nu se aplică inscripția "Duplicat". Certificatul de naștere eliberat după modificarea actului de naștere este însoțit de avizul privind modificarea sau anularea actului de naștere.

Duplicatul certificatului de naștere

Prin duplicatul certificatului de naștere se înțelege certificatul de naștere eliberat repetat în temeiul actului de naștere (în următoarele cazuri: la deteriorarea certificatului; la pierderea certificatului; la solicitarea certificatului de model nou în legătură cu transcrierea acestuia în grafie latină). Duplicatele certificatelor de naștere se eliberează la solicitare şi au aceeaşi valoare juridică ca şi certificatele eliberate la momentul înregistrării actului de naștere.

Certificatul/duplicatul certificatului de naștere se eliberează în temeiul cererii solicitantului:

  • titularului actului de stare civilă respectiv;
  • rudelor de gradul I-II (dovada gradului de rudenie se face cu actele de stare civilă sau cu certificatele de stare civilă);
  • reprezentantului legal al persoanei limitate în capacitatea de exerciţiu sau cu privire la care a fost instituită măsura de ocrotire judiciară prin hotărârea instanţei judecătoreşti ( tutorele sau curatorul);
  • reprezentantului împuternicit prin procură autentificată notarial din numele persoanei fizice, sau prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice (MPower).

Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro

Descrierea procesului de obținere a serviciului în cauză

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea se depune prin următoarele modalități:

    1) online - prin apăsarea butonului Solicită. Serviciul online este accesibil pentru persoanele deținătoare de semnătură electronică sau mobilă;

    2) la Direcţia audienţă şi eliberarea documentelor de stare civilă a Departamentului stare civilă (mun. Chişinău, str. M.Viteazul 11/1, et. 2);

    3) la Serviciul stare civilă din raza de domiciliu a solicitantului, inclusiv din cadrul centrului multifuncţional al Agenţiei Servicii Publice;

    4) la Misiunile diplomatice sau Oficiile consulare ale Republicii Moldova acreditate în străinătate (MDOC);

    5) la Centrele unificate de prestare a serviciilor publice (CUPS) din cadrul Autorităţilor publice locale.

    La momentul depunerii cererii, poate fi solicitat și serviciul de livrare MDelivery, care asigură livrarea documentului de stare civilă direct la locul aflării solicitantului, atât în Republica Moldova cât și în străinătate.

    Solicită

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciului

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.

    În conformitate cu prevederile art. 3 lit. b) al Legii taxei de stat nr. 213/2023, la eliberarea certificatului/duplicatului certificatului de pe actul de stare civilă se încasează taxa de stat, cu excepția cazurilor de scutire de taxa de stat (persoanele care beneficiază de servicii publice gratuite de stare civilă în modul stabilit de HG nr. 966/2020 cu privire la serviciile prestate de către ASP).

    Achită

  • 3
    Pasul 3. Procesarea și Examinarea

    Crearea cererii de solicitare a documentului de stare civilă în programul electronic/Recepţionarea cererii de solicitare a documentului de stare civilă şi a actelor relevante acesteia.

    Identificarea actelor de stare civilă în baza cererilor de solicitare a documentelor de stare civlă în programele tehnice disponibile şi în fondul arhivistic pe suport de hârtie. 

    Operarea modificărilor/rectificărilor în actul de stare civilă pe suport de hârtie şi actualizarea acestuia în sistemele informaţionale.

    Emiterea certificatului/duplicatului certificatului de pe actul de stare civilă.

  • 4
    Pasul 4. Ridicarea certificatului

    Certificatul/duplicatul certificatului de pe actul de stare civilă se înmânează, contra semnătură, fie personal titularului, fie reprezentantului lui legal, sau unei persoane ce dispune de procură autentificată notarial sau de împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice (MPower), ce îi oferă dreptul de a primi documentul respective.

    Există mai multe opțiuni de eliberare a documentului:

    1) ghișeu Centrul multifuncțional / DAEDSC / subdiviziune teritorială de prestare a serviciului al ASP;

    2) în străinătate, la MDOC ale Republicii Moldova;

    3) livrarea la adresa solicitată prin intermediul serviciului guvernamental de livrare MDelivery.

    Livrează

Informația din această pagină este oferită de către Agenția Servicii Publice. În cazul în care considerați că informația este incompletă sau incorectă, vă rugăm să contactați reprezentanțiiAgenția Servicii Publice
Agenția Servicii Publice
Mai multe
Acest serviciu poate fi obținut prin Împuternicire de reprezentare
Crează o împuternicire
Acest serviciu poate fi obținut prin Serviciul Guvernamental de livrare
Crează o comandă
Acest serviciu poate fi solicitat și prin intermediul CUPS
Vezi lista CUPS
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.