Aviz privind anularea şi/sau modificarea actului de stare civilă

Avizul privind anularea şi/sau modificarea actului de stare civilă reprezintă documentul de stare civilă prin care se confirmă faptul unor completări şi/sau rectificări în actele de stare civilă ale titularului acestuia, cetăţean al Republicii Moldova.

Avizul privind anularea şi/sau modificarea actului de stare civilă reflectă faptul operării modificărilor privind numele persoanei, prenumele acestuia, data şi/sau locul naşterii, naţionalitatea, precum şi alte date care au fost modificate în conţinutul actului de stare civilă şi în baza căruia a fost eliberate documente de stare civilă.

Temei pentru operarea modificărilor în actul de stare civilă constituie:

  • decizia SSC privind aprobarea modificărilor în actul de stare civilă respectiv;
  • cererea titularului actului de stare civilă sau a reprezentantului legal al acestuia privind rectificarea numelui şi/sau prenumelui în baza regulilor de ortografiere a limbii române;
  • Actul de stare civilă anterior;
  • hotărârea instanţei judecătoreşti care constată faptul inexactităţilor în actele de stare civilă.

Avizul privind anularea şi/sau modificarea actului de stare civilă se prezintă autorităţii interesate cu certificatul de stare civilă sau extrasul la care se referă avizul dat, fiind valabil pe tot parcursul perioadei de valabilitate a certificatului sau a extrasului respectiv.

Avizul privind anularea şi/sau modificarea actului de stare civilă se eliberează:

  • titularului actului de stare civilă;
  • rudelor de gradul I-II (prezentând certificatele de stare civilă care fac dovada gradului de rudenie);
  • reprezentantului legal al persoanei limitate în capacitatea de exerciţiu sau cu privire la care a fost instituită măsura de ocrotire judiciară prin hotărârea instanţei judecătoreşti ( tutorele sau curatorul);
  • reprezentantului împuternicit prin procură, autentificată notarial sau prin împuternicire acordată prin intermediul sistemului informaţional automatizat „Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice” (MPower).

Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro

Descrierea procesului de obținere a serviciului în cauză

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea pentru eliberarea avizului se depune prin următoarele modalități:

    1) online - prin apăsarea butonului Solicită. Serviciul online este accesibil pentru persoanele deținătoare de semnătură electronică sau mobilă;

    2) la Direcţia audienţă şi eliberarea documentelor de stare civilă (DAEDSC) a Departamentului stare civilă (mun. Chişinău, str. M.Viteazul 11/1, et. 2);

    3) la serviciului stare civilă din raza de domiciliu a solicitantului, inclusiv din cadrul centrului multifuncţional al Agenţiei Servicii Publice;

    4) la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Republicii Moldova acreditate în străinătate (MDOC);l

    5) a centrele unificate de prestare a serviciilor publice (CUPS) din cadrul Autorităţilor publice locale (APL).

    La momentul depunerii cererii, poate fi solicitat și serviciul de livrare MDelivery, care asigură livrarea documentului de stare civilă direct la locul aflării solicitantului, atât în Republica Moldova cât și în străinătate.

    Solicită

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciului

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.

    Achită

  • 3
    Pasul 3. Procesarea și Examinarea

    Crearea cererii de solicitare a documentului de stare civilă în programul electronic/Recepţionarea cererii de solicitare a documentului de stare civilă şi a actelor relevante acesteia.Identificarea actelor de stare civilă în baza cererilor de solicitare a documentelor de stare civlă în programele tehnice disponibile şi în fondul arhivistic pe suport de hârtie. Operarea modificărilor/rectificărilor în actul de stare civilă pe suport de hârtie şi actualizarea acestuia în sistemele informaţionale. Emiterea documentului de stare civilă în urma operării modificărilor în actul de stare civilă.

  • 4
    Pasul 4. Ridicarea avizului

    Avizul privind anularea şi/sau modificarea actului de stare civilă se înmânează, contra semnătură, fie personal titularului, fie reprezentantului lui legal, sau unei persoane ce dispune de procură autentificată notarial sau de împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice (MPower), ce îi oferă dreptul de a primi documentul respective.

    Există mai multe opțiuni de eliberare a documentului:

    1) la ghișeul DAEDSC a DSC, la Biroul de informaţii şi eliberare din cadrul Centrului multifuncțional al Agenţiei Servicii Publice;

    2) în străinătate, la MDOC ale Republicii Moldova;

    3) livrarea la adresa solicitată prin intermediul serviciului guvernamental de livrare MDelivery.

    Livrează

Informația din această pagină este oferită de către Agenția Servicii Publice. În cazul în care considerați că informația este incompletă sau incorectă, vă rugăm să contactați reprezentanțiiAgenția Servicii Publice
Agenția Servicii Publice
Mai multe
Acest serviciu poate fi obținut prin Împuternicire de reprezentare
Crează o împuternicire
Acest serviciu poate fi obținut prin Serviciul Guvernamental de livrare
Crează o comandă
Acest serviciu poate fi solicitat și prin intermediul CUPS
Vezi lista CUPS
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.