Evaluarea personalului științifico-didactic
Activitatea de evaluare a personalului științific și științifico-didactic se realizează în baza solicitării (demersului) și dosarului depus de către persoana juridică/ organizația din domeniile cercetării și inovării (în cazul confirmării titlurilor științifice de doctor/doctor habilitat, confirmării titlurilor științifico-didactice de profesor/conferențiar universitar și de aprobare a dreptului de a conduce doctorate) și de către persoanele fizice (în cazul recunoașterii și echivalării actelor de înaltă calificare științifică, obținute în străinătate, și a eliberării adeverințelor de autenticitate).
Evaluarea se efectuează de către specialiști de calificare superioară sau egală celei la care pretinde candidatul, cu care nu se află în conflict de interese, recunoscuți de comunitatea științifică pentru competența şi prestigiul profesional, precum şi pentru independența, intransigența, obiectivitatea şi imparțialitatea lor şi care dispun de cercetări științifice valoroase în domeniul de referință. Tipuri de evaluări: evaluarea (expertiza) tezei de doctor habilitat în vederea confirmării titlului de doctor habilitat; evaluarea (expertiza) tezei de doctor în științe în vederea confirmării titlului de doctor; evaluarea (expertiza) dosarului de profesor universitar în vederea confirmării titlului de profesor; evaluarea (expertiza) dosarului de conferențiar universitar în vederea confirmării titlului de conferențiar; recunoașterea și echivalarea actelor de înaltă calificare științifică și științifico-didactică obținute în străinătate.
publicService.steps.title
- 1Pasul. 1 Depunerea cererii și a dosarului
Depunerea cererii și a dosarului pe suport hârtie la Direcția de specialitate din cadrul Agenției la adresa: mun. Chișinău, șos. Hîncești, 38 A, MD-2028. Dosarul include și teza de doctor/ doctor habilitat examinată.
publicService.channels.2.title - 2Pasul. 2 Examinarea cererii și a dosarului
Examinarea primară a cererii și a componentelor dosarului de atestare. Completarea formularelor de examinare.
- 3Pasul. 3 Inițierea sau respingerea procesului de atestare
Dosarul de atestare care necesită completarea/precizarea/modificarea actelor din dosar, se completează la solicitarea ANACEC. Reluarea examinării dosarului se efectuează după completarea dosarului.
- 4Pasul. 4 Examinarea dosarului de către experți/ Comisiile de experți și validarea de către Comisia de profil
Dosarul de atestare este examinat de experții-evaluatori din Registrul experților ANACEC din domeniile cercetării și inovării/ Comisiile de experți. Rezultatul evaluării este validat de Comisia de profil în cercetare și inovare și înaintat spre examinare Consiliului de conducere al ANACEC.
- 5Pasul. 5 Decizia Consiliului de conducere
Decizia Consiliului de conducere este luată în baza analizei dosarului de către experți / Comisiile de experți și validării rezultatelor de către Comisia de profil. Se informează Ministerul Educației și Cercetării (în cazul confirmării titlurilor științifico-didactice)/ organizațiile/ pretendenții cu privire la dosarele examinate și deciziile luate în urma evaluării. Decizia se publică pe pagina oficială a ANACEC. Formularele de evaluare și decizia luată se include în dosarul examinat.
- 6Pasul. 6 Înmânarea actelor de atestare
Organizarea ceremoniei de înmânare a actelor la ANACEC.