Certificat/duplicat al certificatului de adopție

Duplicatul certificatul de adopţie reprezintă documentul eliberat persoanei fizice în urma confirmării înregistrării actului de adopţie.

Duplicatul certificatului de adopţie se eliberează pe baza actului de adopţie, în temeiul cererii solicitantului:

  • părintelui adoptiv (adoptator);
  • titularului actului (persoanei adoptate), cu autorizarea instanţei judecătoreşti privind accesul la informaţiile referitoare la identitatea părinţilor biologici;
  • titularului actului, cu acordul în scris al părinţilor adoptivi (adoptatori) sau al autorităţii tutelare teritoriale.

Notă: Începând cu 17.08.2001, data intrării în vigoare a Legii nr. 100-XV din 26 aprilie 2001 privind actele de stare civilă, acte de adopţie nu se întocmesc. Înregistrarea faptului adopţiei are loc în temeiul hotărârii instanţei judecătoreşti privind încuviinţarea adopţiei, prin înscrierea menţiunii respective, după caz, a modificării datelor despre părinţi şi copil în actul de naştere, cu eliberarea unui nou certificat de naştere (termenele și tarifele în cazul modificării se vor vedea accesând suplimentar link-ul).

Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea se depune prin următoarele modalități:

    1) La Direcţia audienţă şi eliberarea documentelor de stare civilă a Departamentului stare civilă (mun. Chişinău, str. M.Viteazul 11/1, et. 2);

    2) La serviciul stare civilă din raza de domiciliu a solicitantului, inclusiv din cadrul centrului multifuncţional al Agenţiei Servicii Publice;

    3) La misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Republicii Moldova acreditate în străinătate (MDOC).

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciului

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.

    publicService.channels.4.title

  • 3
    Pasul 3. Procesarea și Examinarea

    Crearea cererii de solicitare a certificatului duplicatul certificatului de adopție în programul electronic/Recepţionarea cererii de solicitare a certificatului privind starea civilă şi a actelor relevante acesteia.

    Identificarea actelor de stare civilă în programele tehnice disponibile şi în fondul arhivistic pe suport de hârtie. Verificarea datelor actului de stare civilă în sistemele informaţionale şi a statutului juridic civil al beneficiarului cu informaţia din conţinutul actului de stare civilă pe suport de hârtie şi în SIC "Acces Web".

    Introducerea/înregistrarea datelor în sistemul informational şi emiterea certificatului duplicatul certificatului de adopție.

  • 4
    Pasul 4. Ridicarea certificatului

    Certificatul duplicatul certificatului de adopție se înmânează, contra semnătură, fie personal titularului, fie reprezentantului lui legal, sau unei persoane ce dispune de procură autentificată notarial sau de împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice (MPower), ce îi oferă dreptul de a primi documentul respective.

    Există mai multe opțiuni de eliberare a documentului:

    1) ghișeu Centrul multifuncțional / DAEDSC / subdiviziune teritorială de prestare a serviciului al ASP;

    2) în străinătate, la MDOC ale Republicii Moldova;

publicService.disclaimerAgenția Servicii Publice
Agenția Servicii Publice
buttons.more
publicService.allowsMPower
publicService.allowsMPowerLink
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.