Autorizaţie pentru importul/exportul/ fabricarea şi comercializarea echipamentelor de fabricare a produselor din tutun

Act permisiv, emis în condițiile legii de autoritatea competentă, prin care se atestă dreptul la importul/exportul/ fabricarea şi comercializarea echipamentelor de fabricare a produselor din tutun.

Solicitantul autorizaţiei pentru importul/exportul/ fabricarea şi comercializarea echipamentelor de fabricare a produselor din tutun trebuie să întrunească următoarele condiții:

  • Desfăşurarea procesului de diligenţă înainte de iniţierea unei relaţii de afaceri şi pe parcursul acesteia.
  • Monitorizarea vânzărilor către clienţii lor pentru a se asigura că cantităţile tranzacţionate sunt proporţionale cu cererea de astfel de produse pe piaţa pe care se intenţionează vânzarea sau utilizarea acestora.
  • Înştiinţarea autorităţilor competente despre încălcarea obligaţiilor ce decurg din prevederile Legii nr. 278 din 14.12.2007 privind controlul tutunului.
  • Respectarea cadrului normativ de domeniu.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Solicitantul (sau reprezentantul său legal) depune cererea și prezintă documentele necesare recepționarului din cadrul Secţiei autorizare şi certificare al ASP (mun.Chişinău, str. A. Puşkin, 42, bl.G).

  • 2
    Pasul 2. Procesarea cererii

    Recepționarului de la ghișeu:

    • va primi și va înregistra corespunzător cererea (declaraţia) pentru obţinerea autorizaţiei și va primi documentele prezentate de solicitant, și
    • va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator conform modelului indicat în anexa nr.3 la Legea 160 din 22.07.2011, și
    • va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor prezentate) autorității emitente pentru revizuire.

    Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când cererea nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului.

  • 3
    Pasul 3. Examinarea cererii

    Autoritatea emitentă (șeful direcției/secţiei) remite cererea și setul de documente specialistului din direcție/secţie pentru executare.

    Specialistul deschide cazul, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor /informației necesare prevăzute expres de legislație,  specialistul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția examinarea cererii.

    În baza setului complet de documente specialistul examinează cazul și organizează examinările suplimentare necesare pentru luarea deciziei de eliberare a autorizaţiei și scrie proiectul deciziei de eliberare a autorizaţiei, care este aprobată şi semnată, sau respinsă, de șeful direcției/secţiei.Dacă eliberarea actului permisiv este acceptată, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică. 

    În cazul refuzului cererii specialistul informează solicitantul despre refuz, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării.


  • 4
    Pasul 4. Emiterea și eliberarea Autorizației

    După înregistrarea deciziei privind eliberarea/prelungirea autorizaţiei, specialistul perfectează actul permisiv care va fi semnat de conducătorul autorității de licenţiere/autorizare sau de adjunctul acestuia.

    Solicitantul este informat în mod automat prin notificare despre decizia aprobată, prin intermediul sistemului electronic.

    Specialistul/ recepționarul livrează actul permisiv solicitantului (sau reprezentantului său legal), care confirmă recepționarea prin depunerea semnăturii în Registru.

publicService.disclaimerAgenția Servicii Publice
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.