Acordarea statutului de exportator aprobat

Statutul de exportator aprobat se aplică în comerțul preferențial cu țările Uniunii Europene, țările CEFTA, Republica Turcia și Ucraina conform Convenției regionale cu privire la regulile de origine preferențiale pan-euro-mediteraneene, precum și în comerțul cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord conform Protocolului I din Acordul de parteneriat strategic, comerț și cooperare între Republica Moldova şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord.



Descrierea procesului de obținere a serviciului în cauză

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Exportatorul depune la Aparatul central al Serviciului Vamal o cerere referitor la acordarea statutului de exportator aprobat (conform Ordinului Serviciului Vamal nr.528-O din 20.12.2023 „Cu privire la aprobarea normelor tehnice privind unele simplificări în materie de origine preferențială a mărfurilor”. 5. Cererea este însoțită de următoarele documente, în copie: 1) documentele de constituire; 2) contractele în baza cărora se efectuează exporturile de produse originare; 3) descrierea procesului tehnologic de obţinere a produselor finite; 4) structura de preţ a produsului finit în cazul în care la fabricarea acestuia sunt folosite materiale neoriginare şi regula de origine este una valorică; 5) acte care să cuprindă date referitoare la materiile prime şi materialele efectiv folosite - cantitate, valoare, origine, încadrare tarifară - la fabricarea produselor finite, suficient de detaliate pentru a face o distincţie clară între materialele originare și neoriginare, după caz; 6) documentele care au însoţit la momentul importului materialele folosite la obţinerea produselor finite exportate, pentru operaţiuni derulate în ultimele 12 luni, cum ar fi declaraţia vamală, dovada de origine, factura aferentă, lista de ambalare, documentul de transport, certificatul de non-manipulare; 7) documentele care atestă că pentru materialele neoriginare utilizate la fabricarea mărfii nu s-a obţinut nici o restituire a taxelor vamale şi că toate taxele vamale sau taxele cu efect echivalent aplicabile respectivelor materiale au fost efectiv achitate, după caz; 8) orice alte documente care susţin cele declarate în cerere.

  • 2
    Pasul 2. Procesarea și Examinarea

    Serviciul Vamal examinează cererea în conformitate cu art.15-29 din Codul vamal în scopul acordării statutului de exportator aprobat, având în vedere, în special, criteriul de origine aplicat, originea materiilor prime şi a materialelor folosite, precum şi corectitudinea informaţiilor din cerere, şi ia o decizie în ceea ce priveşte acordarea statutului.

  • 3
    Pasul 3. Eliberarea/refuzul de eliberare

    În cazul deciziei de satisfacere a cererii, solicitantului i se eliberează certificatul de exportator aprobat şi i se comunică decizia în conformitate cu art.22 din Codul vamal. Certificatul de exportator aprobat se emite în două exemplare: un exemplar se transmite solicitantului, iar celălalt exemplar, pe verso căruia se va conţine confirmarea scrisă a recepţionării certificatului de către reprezentantul exportatorului aprobat, autentificată prin semnătura şi ştampila solicitantului, se va păstra în evidenţele Serviciului Vamal. În caz de respingere a cererii, decizia motivată este comunicată solicitantului în scris şi conţine în mod obligatoriu ordinea şi modalitatea de contestare a deciziei luate de Serviciul Vamal.

Informația din această pagină este oferită de către Serviciul Vamal. În cazul în care considerați că informația este incompletă sau incorectă, vă rugăm să contactați reprezentanțiiServiciul Vamal
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.