Înregistrarea de stat a persoanelor juridice, a filialelor şi a reprezentanţelor acestora

Decizia privind înregistrarea de stat a persoanei juridice, emisă în condițiile legii de autoritatea competentă, prin care se certifică faptul constituirii, reorganizării, lichidării, suspendării sau reluării activității persoanelor juridice, sucursalelor acestora, precum şi faptul modificării actelor de constituire ale persoanelor juridice, înscrierii datelor în Registrul de stat, care are ca efect dobândirea şi încetarea capacității juridice a persoanelor juridice, obţinerea şi încetarea de către persoanele fizice a calităţii de întreprinzător individual.

Cerințe față de solicitant:

  • corespunderea actelor de constituire și altor documente depuse pentru înregistrare cerințelor prevăzute de lege;
  • respectarea termenului de depunere a documentelor pentru înregistrarea de stat;
  • declararea datelor privind beneficiarii efectivi ai persoanei juridice, a întreprinzătorului individual, precum şi a gospodăriei țărănești (de fermier);
  • pe numele persoanei (fondatorului) nu au fost înregistrate anterior întreprinderi care nu funcționează şi/sau care nu au fost lichidate în modul stabilit de lege sau care au datorii la bugetul public național;
  • persoana fizică nu este deja înregistrată în calitate de întreprinzător individual;pe numele persoanei (fondatorului) nu au fost aplicate interdicții de înregistrare emise de instanța judecătorească sau de executorul judecătoresc;
  • persoana fizică respectivă este lipsită, prin hotărârea instanţei de judecată, de dreptul de a practica activitate de întreprinzător;
  • permisiunea constituirii, după expirarea termenului de 3 ani, a unei noi persoane juridice de către fondatorul persoanei juridice radiate din Registrul de stat;fondatorul/administratorul/beneficiarul efectiv să nu facă parte din lista persoanelor, grupurilor şi entităților implicate în activități teroriste;
  • denumirea persoanei juridice trebuie să întrunească cerințele prevăzute de art. 9 al Legii nr.220/2007 și de alte acte normative;
  • pentru înregistrarea de stat urmează a fi verificată şi rezervată denumirea persoanei juridice;
  • genurile de activitate urmează a fi indicate în conformitate cu Clasificatorul activităților din economia Moldovei (CAEM-2), aprobat de Legea nr. 160 din 22.07.2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător;
  • documentele pentru înregistrarea de stat se perfectează în limba de stat şi se depun de către fondator sau de către reprezentantul acestuia, împuternicit, după caz, prin MPower sau procură autentificată în modul stabilit de lege;
  • sediul persoanei juridice urmează să fie real, ceea ce impune existența unui imobil sau spațiu din imobil clar determinat pe care persoana îl deține legal, datele cu privire la adresa juridică să nu fie nedeterminate şi inexistente;
  • cetățenii străini şi apatrizii, care au intrat în Republica Moldova pe un termen de până la 90 zile, prezintă copiile actelor de identitate naționale ale acestora, care urmează să conțină mențiunea Poliției de Frontieră cu privire la trecerea frontierei de stat;
  • cetățenii străini şi apatrizii, care au intrat în Republica Moldova pe un termen de peste 90 zile urmează să prezinte şi permisele de ședere sau buletinele de identitate pentru apatrizi.

 


Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro

Descrierea procesului de obținere a serviciului în cauză

  • 1
    Pas 1. Depunerea solicitării

    Cererea și documentele necesare pot fi transmise organului înregistrării de stat:

    1) la adresa de email: inregistrare.ud@asp.gov.md în formă de documente electronice semnate cu semnătura electronică avansată calificată;

    2) pe suport de hârtie prin scrisoare recomandată;

    3) la ghișeu, pe suport de hârtie, personal sau de către reprezentant împuternicit prin (MPower).

  • 2
    Pas 2. Procesarea solicitării

    Registratorul în domeniul înregistrării de stat: - primește și înregistrează corespunzător cererea privind înregistrarea de stat a persoanei juridice și recepționează documentele prezentate de solicitant; - generează certificatul prin care se atestă că fondatorul – persoana fizică nu figurează în calitate de asociat al unei întreprinderi care nu funcționează şi care nu a fost lichidată în modul stabilit de lege sau care are datorii la bugetul public național; - eliberează avizul de plată; - eliberează bonul de confirmare a primirii cererii; - perfectează, după caz, actele de constituire; - deschide dosarul de evidență, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor stabilite de lege. În cazul constatării lipsei documentelor sau informației necesare prevăzute expres de legislație, registratorul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția reexaminarea cererii.

  • 3
    Pas 3. Achitarea serviciului şi taxei de stat

    Concomitent cu taxa de înregistrare de stat a persoanei juridice se mai percep taxe pentru: - elaborarea, redactarea şi aprobarea denumirilor de unități de drept – 100 lei; - extras din Registrul de stat al persoanelor juridice – 110 lei.

    Achită

  • 4
    Pas 4. Înregistrarea de stat a persoanelor juridice

    În cazul depunerii setului complet de acte prevăzute expres de legislație, registratorul în domeniul înregistrării de stat: - examinează cererea și documentele prezentate pentru înregistrarea de stat a persoanei juridice, în vederea corespunderii acestora cerințelor stabilite de lege; - efectuează înregistrarea de stat a persoanei juridice cu emiterea deciziei privind înregistrarea de stat; - efectuează procesul de înregistrare (luare la evidență) fiscală, statistică, medicală şi socială a persoanei juridice prin transmitere autorităților vizate, în format electronic, a datelor privind înregistrarea acesteia prevăzute la art. 33 alin. (1) al Legii nr.220/2007, cu eliberarea înștiințării respective.

  • 5
    Pas 5. Eliberarea deciziei

    Decizia de înregistrare se eliberează la ghișeul subdiviziunii teritoriale de prestare a serviciului, solicitantului personal, reprezentantului său legal sau cu utilizarea, după caz, a împuternicirilor de reprezentare eliberată prin intermediul SI MPower.

Informația din această pagină este oferită de către Agenția Servicii Publice. În cazul în care considerați că informația este incompletă sau incorectă, vă rugăm să contactați reprezentanțiiAgenția Servicii Publice
Agenția Servicii Publice
Mai multe
Acest serviciu poate fi obținut prin Împuternicire de reprezentare
Crează o împuternicire
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.