Înregistrarea în calitate de rezident al Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti

Rezident al Portului Internațional, poate fi orice persoană fizică sau juridică din Republica Moldova sau dintr-un alt stat, înregistrată în Republica Moldova în calitate de subiect al activității de întreprinzător, care arendează bunuri sau terenuri pe teritoriul Portului Internațional și care este înregistrată de către Reprezentantul Guvernului în Portul Internațional.

 Înregistrarea rezidentului Portului Internațional Liber "Giurgiulești" reprezintă confirmarea de către Reprezentantul Guvernului în Portul Internațional Liber "Giurgiulești" a faptului înregistrării agentului economic în calitate de rezident al Portului Internațional Liber "Giurgiulești".

Persoana fizică sau juridică este considerată înregistrată de la data înscrierii în Registrul rezidenţilor Portului Internaţional Liber "Giurgiuleşti" şi eliberării certificatului corespunzător.

 Certificatul rezidentului este un document care confirmă înregistrarea întreprinderii în calitate de rezident, și, în temeiul autorizației corespunzătoare, servește drept bază pentru desfășurarea activității în Portul Internațional și pentru beneficierea de regimul fiscal, vamal și alte regimuri, prevăzute de legislație pentru rezidenții Portului Internațional. 

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Solicitarea se depune prin accesarea butonului Solicită prin intermediul sistemului informațional de gestionare a actelor permisive. Solicitările transmise prin poștă la adresa: mun. Chișinău, Piața Marii Adunări Naționale, 1 sau prin e-mail: secretariat@mded.gov.md; diana.cozma@mded.gov.md sunt încărcate în SI GEAP.

    publicService.channels.2.title

  • 2
    Pasul 2. Examinarea documentelor

    Reprezentantul Guvernului examinează cererea și setul de acte depus și emite Decizia privind înregistrarea agentului economic în calitate de rezident al Portului Internațional Liber „Giurgiulești”. Informația privind întreprinderile înregistrate în calitate de rezident al Portului Internațional, precum și operarea modificărilor în structura fondatorilor, înlocuirea administratorului și introducerea altor informații se introduce în Registrul electronic al rezidenților deținut de Reprezentantul Guvernului.

  • 3
    Pasul 3. Înregistrarea în calitate de rezident

    În temeiul Deciziei privind înregistrarea agentului economic în calitate de rezident al Portului Internațional Liber „Giurgiulești”, Reprezentantul Guvernului perfectează Certificatul de rezident. Reprezentantul Guvernului expediază copiile deciziei privind înregistrarea (anularea înregistrării) rezidenților, precum şi privind modificarea denumirii întreprinderii-rezident a Portului Internațional, în termen de cel mult 15 zile de la data adoptării deciziei, la următoarele adrese: a) rezidentului Portului Internațional; b) Investitorului General; c) serviciului vamal al Portului Internațional; d) serviciului pază al Portului Internațional; e) subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat; f) Biroului Național de Statistică; g) Băncii Naționale a Moldovei.

  • 4
    Pasul 4. Eliberarea Certificatului

    Certificatul este generat online prin intermediul sistemului informațional de gestionare a actelor permisive SI GEAP. Certificatul rezidentului este transmis administratorului (sau reprezentantului întreprinderii în bază de procură) nu mai tîrziu de 10 zile calendaristice de la data depunerii actelor pentru înregistrare. Certificatul rezidentului este un document care confirmă înregistrarea întreprinderii în calitate de rezident, şi, în temeiul autorizaţiei corespunzătoare, serveşte drept bază pentru desfăşurarea activităţii în Portul Internaţional şi pentru beneficierea de regimul fiscal, vamal şi alte regimuri, prevăzute de legislaţie pentru rezidenţii Portului Internaţional.

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării
buttons.more
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.