Licență pentru producerea, asamblarea, importul şi/sau exportul, reexportul, comercializarea armelor şi munițiilor cu destinație civilă şi repararea armelor cu destinație civilă

Act permisiv, ce confirmă dreptul titularului de a întreprinde activități cu armele și munițiile cu destinație civilă, cum ar fi producerea, asamblarea, importul și/sau exportul, reexportul, comercializarea şi repararea armelor cu destinație civilă.

Cerințe față de solicitant:

  • Dispunerea de spatii destinate pentru depozitarea armelor şi muniţiilor, care corespund condiţiilor stipulate la anexa nr.3 al Legii nr. 130/2012 (pentru importul şi/sau exportul, reexportul, comercializarea armelor şi muniţiilor cu destinaţie civilă);
  • Dispunerea de spaţii destinate pentru efectuarea operaţiunilor de comercializare a armelor şi a muniţiilor, care corespund condiţiilor indicate la anexa nr.4 al Legii nr. 130/2012 (pentru comercializarea armelor şi muniţiilor cu destinaţie civilă);
  • Deţinerea de către administratorul întreprinderii a certificatului ce confirmă absolvirea cursurilor de calificare în domeniul armelor şi al muniţiilor, eliberat de către o autoritate acreditată conform legislației (pentru importul şi/sau exportul, reexportul, comercializarea armelor şi muniţiilor cu destinaţie civilă);
  • Deţinerea de către vânzător a certificatului ce confirmă absolvirea cursurilor de calificare în domeniul armelor şi al muniţiilor, eliberat de către o autoritate acreditată conform legislației (pentru comercializarea armelor şi muniţiilor cu destinaţie civilă);
  • Toţi angajaţii întreprinderii întrunesc condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a) şi d), nu se află în niciuna din situaţiile stipulate la art. 7 alin. (2) lit. a), b) şi e)–g) şi sânt autorizaţi de către serviciul abilitat al Ministerului Afacerilor Interne să efectueze operaţiuni cu arme şi cu muniţii;
  • Dispunerea de spaţii destinate reparării şi păstrării armelor, care corespund cerințelor indicate la anexa nr.5 al Legii nr. 130/2012 (pentru repararea armelor cu destinaţie civilă);
  • Dispunerea de cel puțin un angajat cu studii în domeniu (pentru repararea armelor cu destinaţie civilă);
  • Dispunerea de spaţii destinate pentru efectuarea operaţiunilor de producere a armelor şi/sau muniţiilor (pentru producerea şi asamblarea armelor şi muniţiilor cu destinaţie civilă);
  • Dispunerea de spaţii destinate pentru depozitarea armelor, precum şi spaţii destinate exclusiv pentru depozitarea muniţiilor, capselor sau pulberilor pentru muniții, care corespund condiţiilor stipulate la anexa nr.3 al Legii nr. 130/2012 (pentru producerea şi asamblarea armelor şi muniţiilor cu destinaţie civilă);
  • Dispunerea de linii tehnologice de producere a armelor şi a muniţiilor omologate (pentru producerea şi asamblarea armelor şi muniţiilor cu destinaţie civilă);
  • Deţinerea de către administratorul întreprinderii şi cel puțin un angajat a studiilor în domeniu (pentru producerea şi asamblarea armelor şi muniţiilor cu destinaţie civilă);
  • Angajarea persoanelor care au împlinit vârsta de 21 de ani, apți din punct de vedere psihologic şi medical;
  • Neadmiterea angajării persoanelor care se află sub învinuire sau sânt inculpați în cauze penale pentru fapte săvârșite cu intenţie, potrivit legislaţiei în vigoare, dispun de antecedente penale, prezintă pericol pentru ordinea publică, viaţa şi integritatea corporală a persoanelor şi se află la evidenţă specială în organele de poliție;
  • Neadmiterea angajării persoanelor care nu au fost autorizați de către serviciul abilitat al Ministerului Afacerilor Interne să efectueze operațiuni cu arme şi cu muniții;
  • Respectarea normelor sanitare, anti-incendiare şi de protecţie a muncii;
  • Introducerea în circuitul comercial numai armelor şi muniţiilor care întrunesc condiţiile prevăzute la art.48 alin.(1) şi (2) (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Comercializarea armelor şi muniţiilor numai persoanelor fizice şi juridice autorizate să le procure, în baza actelor de identitate prezentate în original, iar în cazul armelor cu ţeavă ghintuită – numai după prezentarea la organul de poliţie competent a fiecărei arme cu ţeavă ghintuită, împreună cu câte 3 cartuşe de calibrul fiecărei arme, pentru efectuarea tragerii experimentale şi a înregistrării proiectilelor şi a tuburilor de cartuşe (trase experimental) în evidenţele operative ale Ministerului Afacerilor Interne. (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Procurarea armelor şi muniţiilor numai de la persoane juridice străine sau din Republica Moldova autorizate să desfăşoare asemenea operaţiuni, precum şi de la persoane fizice care le deţin şi le înstrăinează în condiţii de legalitate (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Instituirea registrelor de evidenţă a operaţiunilor cu arme şi cu muniţii conform modelelor aprobate prin ordin al ministrului afacerilor interne, care au regim special şi care se înregistrează la serviciul abilitat al Ministerului Afacerilor Interne, şi prezentarea acestora la control poliţiştilor special desemnaţi (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Prezentarea la control organelor de poliţie abilitate a documentele de efectuare a operaţiunilor cu arme şi cu muniţii, precum şi documentelor în baza cărora au comercializat arme (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Prezentarea lunară organului de poliţie în a cărui rază de competenţă teritorială persoana fizică îşi are domiciliul sau persoana juridică îşi are sediul listelor celor care au procurat arme letale şi neletale, precum şi datelor de identificare a acestor arme, iar în cazul armelor cu ţeavă ghintuită, comunicarea şi serviciilor Ministerului Afacerilor Interne abilitate cu gestionarea Registrului de stat al armelor şi cu înregistrarea şi evidenţa operativă a proiectilului şi a tubului-martor (trans-experimental) (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Asigurarea condiţiilor de securitate deplină a armelor şi a muniţiilor aflate în gestiune, astfel încât cumpărătorii sau vizitatorii să nu aibă posibilitatea de a lua o armă din rastel sau din raft (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Înscrierea în permisul de procurare, eliberat de organele de poliţie şi prezentat de către cumpărător, datelor necesare de identificare a armei vândute şi poziţiei din registrul de evidenţă a armelor depuse spre vânzare (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Eliberarea deponentului dovezii de primire a armelor şi a muniţiilor, iar după vânzare – copiei de pe factură (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Anunţarea imediată a organul de poliţie când constată că armele primite în consignaţie de la persoane fizice şi juridice prezintă modificări vizibile sau alte caracteristici decât cele originale (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Solicitarea avizului poliţiei pentru persoanele angajate să efectueze operaţiuni cu arme şi cu muniţii (pentru importul şi comercializarea armelor şi muniţiilor);
  • Prezentarea lunară serviciului abilitat al Ministerului Afacerilor Interne listei armelor cu ţeavă ghintuită primite la reparat cărora le-au fost schimbate una sau mai multe piese menţionate la art.66 alin.(2), precum şi listei posesorilor acestor arme (pentru repararea armelor);
  • Ţinerea evidenţei reparaţiilor în registrele create potrivit art.59 alin.(1) lit.d) şi prezentarea acestora la control organelor de poliţie competente (pentru repararea armelor);
  • Primirea la reparaţie doar a arme pentru care se face dovada faptului că sânt deţinute legal (pentru repararea armelor);
  • În cazul în care posesorul armei nu face dovada faptului că o deţine legal, să înştiinţeze imediat organul de poliţie proxim (pentru repararea armelor);
  • Producerea numai a armelor, muniţiilor şi efectuarea operaţiunilor care sânt permise pe teritoriul Republicii Moldova (pentru producerea armelor şi/sau a muniţiilor);
  • Producerea armelor şi muniţiilor în conformitate cu normele tehnice şi de securitate a acestora (pentru producerea armelor şi/sau a muniţiilor);
  • Machetarea, în modul stabilit, armelor şi muniţiilor la data de fabricare a lor, precum şi la data de transferare din stocurile guvernamentale în uzul civil permanent (pentru producerea armelor şi/sau a muniţiilor);
  • Instituirea registrelor de evidenţă a armelor şi a muniţiilor produse, precum şi de evidenţă a tuturor operaţiunilor cu ele la intrarea şi la ieşirea armelor, muniţiilor, pieselor şi a componentelor acestora, care să conţină date de identificare unică, respectiv tipul, marca, modelul, calibrul şi seria armei, precum şi numele, adresa şi numărul de identificare ale persoanei care a procurat arma (pentru producerea armelor şi/sau a muniţiilor);
  • Instituirea registrelor conform modelelor aprobate prin ordin al ministrului afacerilor interne, care au regim special, înregistrarea acestora la serviciul abilitat al Ministerului Afacerilor Interne şi prezentarea lor la control poliţiştilor special desemnaţi (pentru producerea armelor şi/sau a muniţiilor);
  • Dispunerea de laborator de încercare a armelor şi a muniţiilor, acreditat în modul stabilit (pentru producerea armelor şi/sau a muniţiilor);
  • Efectuarea încercării armelor şi a muniţiilor (pentru producerea armelor şi/sau a muniţiilor);
  • Comercializarea numai armelor şi muniţiilor a căror conformitate la indicii de securitate a fost evaluată prin certificare, inspecţie, încercări sau testări de laborator în vederea corespunderii lor cu normele de omologare (pentru producerea armelor şi/sau a muniţiilor).

Descrierea procesului de obținere a serviciului în cauză

  • 1
    Pasul 1 Depunerea cererii

    Solicitantul (sau reprezentantul său legal) prin apăsarea butonului Solicită intră pe portalul serviciilor electronice https://actpermisiv.gov.md şi se identifică în sistem, îndeplinește cererea și încarcă documentele necesare, personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu.

    Solicită

  • 2
    Pasul 2. Procesarea cererii

    În cazul când Solicitantul (sau reprezentantul său legal): a) depune cererea și documentele necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul: - va primi și va înregistra corespunzător cererea (declaraţia) pentru obţinerea licenţei și va primi documentele prezentate de solicitant, și - va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator conform modelului indicat în anexa nr. 3 la Legea 160 din 22.07.2011, și - va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor însoțitoare) autorității emitente pentru revizuire. Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când cererea nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului. b) depune cererea și încarcă documentele personal direct în sistem, sistemul: - va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și documentelor („certificatul constatator”) și - în mod automat va direcționa cererea și setul de documente autorității emitente (șefului direcției).

  • 3
    Pasul 3. Examinarea cererii

    Autoritatea emitentă (șeful direcției) remite cererea și setul de documente specialistului din direcție pentru executare. Specialistul deschide cazul, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor /informației necesare prevăzute expres de legislație, specialistul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția examinarea cererii.

  • 4
    Pasul 4. Examinarea suplimentară

    În baza setului complet de documente specialistul examinează cazul și organizează examinările suplimentare pe interior pentru luarea deciziei de eliberare a licenței. În ziua înregistrării cererii şi depunerii documentelor stabilite de prezentul articol pentru obţinerea/reperfectarea licenţei, autoritatea de licenţiere înştiinţează organele de control din domeniul fiscal, din domeniul controlului metrologic legal, precum şi organul de supraveghere şi control la nivel naţional asupra fabricării şi circulației alcoolului etilic şi a producţiei alcoolice pentru a se asigura (cu sau fără solicitarea unei vizite de control din partea organelor respective) de corespunderea utilajului tehnologic principal pentru fabricarea alcoolului etilic şi/sau a băuturilor alcoolice tari cerinţelor prezentei legi. În cel mult 7 zile lucrătoare de la data înştiinţării, organele de control din domeniul fiscal, din domeniul controlului metrologic legal şi de supraveghere şi control la nivel naţional asupra fabricării şi circulaţiei alcoolului etilic şi a producţiei alcoolice transmit o notificare sau procesul-verbal de control privind rezultatele verificării efectuate.

  • 5
    Pasul 5. Notificarea și achitarea serviciului

    Dacă eliberarea actului permisiv este acceptată, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică și achită taxa stabilită prin serviciul MPay sau la bancă. În cazul în care taxa se achită la bancă, solicitantul prezintă bonul de plată în original cu semnătură/ștampilă umedă.

    Achită

  • 6
    Pasul 6. Perfectarea actului permisiv sau a refuzului

    După prezentarea documentului care confirmă achitarea taxei pentru eliberarea/prelungirea sau reperfectarea acesteia specialistul perfectează actul permisiv care va fi semnat de conducătorul autorității de licențiere sau de adjunctul acestuia. În cazul refuzului cererii specialistul informează solicitantul despre refuz, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării.

  • 7
    Pasul 7. Eliberarea actului permisiv

    Specialistul/ recepționarul livrează actul permisiv solicitantului (sau reprezentantului său legal), care confirmă recepționarea prin depunerea semnăturii în Registru În cazul când actul permisiv se eliberează pe hârtie (la solicitare sau conform cerințelor autorității emitente), recepționarul/specialistul tipărește actul permisiv, îl livrează solicitantului (sau reprezentantului său legal) și confirmă recepționarea

Informația din această pagină este oferită de către Agenția Servicii Publice. În cazul în care considerați că informația este incompletă sau incorectă, vă rugăm să contactați reprezentanțiiAgenția Servicii Publice
Agenția Servicii Publice
Mai multe
Acest serviciu poate fi solicitat și prin intermediul CUPS
Vezi lista CUPS
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.